Carolina Bont over intuïtie, mindfulness en hooggevoeligheid

Carolina Bont over intuïtie, mindfulness en hooggevoeligheid

Je bent meer dan enkel je lichaam en je hebt een subtiele innerlijke stem die van alles te zeggen heeft over jouw ontwikkeling, geluk en overleving. Die moedige stem is je intuïtie, de directe verbinding met je levenskracht.

Carolina's Blog

Vind de vreugde in jezelf

door Carolina Bont

Misschien heb je, net als ik, meer behoefte aan rust en tijd voor jezelf dan de meeste mensen. Hooggevoeligheid beinvloedt alle aspecten van je leven. Goed omgaan met je sensorische en emotionele intensiteit vereist allereerst dat je begrip opbrengt voor je gevoeligheid, dat je deze accepteert en er rekening mee houdt. Je kunt leren je emoties beter te reguleren, in plaats van de intensiteit te verminderen.

Veel mensen ervaren hun hooggevoeligheid en de intensieve waarnemingen die ermee verbonden zijn als een belasting. De opjagende overdruk in de maatschappij, de moeite om bij zichzelf te blijven in sommige sociale omstandigheden en de bezorgdheid over crisissituaties in de wereld, leiden ertoe dat ze vaak niet erg positief aankijken tegen hun gevoelige eigenschappen.

Hooggevoelige mensen kunnen echter ook erg genieten van kleine dingen en hebben veel oog voor schoonheid. Ze beleven veel plezier aan goede contacten. Ze voelen anderen, een stemming of een sfeer vaak haarfijn aan. Meestal ervaren ze dit laatste als waardevol maar het kan ook vermoeiend zijn, wanneer ze te onbewust omgaan met deze gevoeligheid.

Heb je een intens gevoelsleven? Zou je graag je emoties beter hanteren? Wil je inspiratie, voor creativiteit en levensgeluk? In Werkboek Hooggevoeligheid en Mindfulness vind je inzichten, oefeningen, en tips die je daarbij helpen en staat een praktische vorm van mindfulness centraal. De meeste oefeningen zijn eenvoudig in te passen in je dagelijks leven.

Mindfulness helpt je om los te laten wat je beperkt en open te staan voor wat je versterkt

Speciaal voor hooggevoelige personen zijn er zaken die belangrijk zijn om te weten én niet te vergeten. Daarom heb ik dit boek geschreven.Je kunt veel leren door meer aandacht te hebben voor wat er in het huidige moment gebeurt. Mindfulness is een aandachttraining. Het is leren het moment te omarmen, zowel het moeilijke als het prettige moment. Je leert je aandacht tot rust te brengen, beter te sturen en te richten op wat essentieel is.

Je kunt concrete stapppen zetten om vanaf dit moment aardiger te zijn voor jezelf, te ontspannen en je hart open te stellen voor datgene waar je in het huidige moment mee te maken hebt. Dat is niet altijd makkelijk. Je lijkt misschien overrompeld te worden door chaos, onzekerheid en verdriet. Maar je maakt jezelf ook sterker. Je komt zowel in aanraking met innerlijke onrust als met een gevoel van ruimte en rust. Je laat obstakels los die je verhinderen je sprankeling te ervaren. Je vindt de vreugde in jezelf.

uit: Werkboek Hooggevoeligheid en Mindfulness

Ontdek je hooggevoelige en intuïtieve kracht

Enkele reacties van online cursisten: